Pozycjonowanie strony internetowej. Techniki SEO

Pozycjonowanie strony internetowej jest jedną z najbardziej opłacalnych metod jej promocji. Wspomaga ona nie tylko sprzedaż, lecz też umożliwia wzrost rozpoznawalności i kreowanie wizerunku firmy. Dzisiaj korzystają z niej wszystkie nowoczesne strony internetowe. Kluczem do powodzenia jest jednak wybór właściwych technik SEO. Sprawdź, które z nich stosowane są najczęściej?

W tym artykule:

Co to jest SEO?

Jak wypromować stronę w Internecie?

Przykładowe techniki SEO

Czy opłaca się inwestować w SEO?

SEO i pozycjonowanie strony internetowej to jedne z najczęściej wyszukiwanych fraz w Google. Wielu ludzi słyszało o jednym i drugim, lecz szczegóły techniczne okazują się zwykle tak zawiłe, że interesują wyłącznie specjalistów w tej dziedzinie. W tym artykule przystępnie wyjaśniamy, czym jest pozycjonowanie. Poznaj techniki SEO i sposoby ich wykorzystania do promocji firmowej strony internetowej.

Co to jest SEO?

SEO (ang. Search Engine Optimization) to rodzaj reklamy internetowej, która wykorzystuje potencjał wyszukiwarek internetowych, a dokładnie wyszukiwarki Google. Aplikacja ta jest każdego dnia używana przez miliony użytkowników, którzy poszukują w niej informacji. Właśnie dlatego nowoczesne strony internetowe wykorzystują SEO po to, aby wyróżnić się na tle konkurencji.

Głównym celem SEO jest podwyższenie pozycji, na której widoczny jest adres promowanej strony. Kiedy adres jest prezentowany wyżej na liście wyników wyszukiwarki, wtedy na stronę wchodzi więcej osób. W konsekwencji większy ruch przekłada się na wyższą sprzedaż.

Jak wypromować stronę w Internecie?

Aby uzyskać najlepszą pozycję promowaną stronę internetową poddaje się dwóm typom działań – optymalizacji oraz pozycjonowaniu.

Optymalizacja to działania on-site, czyli prowadzone na stronie WWW. Zakładają one między innymi zmianę jej kodu, treści czy grafik, aby były jak najbardziej atrakcyjne dla algorytmów wyszukiwarki.

Pozycjonowanie to z kolei działania off-site, czyli poza stroną. Zakładają one szeroką gamę czynności takich, jak prowadzenie firmowego bloga, publikację artykułów sponsorowanych. Duże znaczenie w tym kontekście ma też firma w mediach społecznościowych – na Facebooku, Twitterze.

Przykładowe techniki SEO

Aby możliwe było skuteczne zwiększenie popularności, kreowanie wizerunku firmy, a w konsekwencji podwyższenie ruchu na stronie, SEO wykorzystuje różne techniki. Które z nich są najskuteczniejsze?

Nie ma jednej, uniwersalnej techniki pozycjonowania stron. W związku z tym nowoczesne strony internetowe promowane są przez działania skrojone na miarę, aby firma mogła skutecznie zwiększać ruch na swojej witrynie WWW. Wyróżnia się zatem różne rodzaje technik SEO, na przykład:

– pozycjonowanie lokalne – skupione na promocji firmy lokalnie, z wyborem fraz kluczowych odnoszących się do jej lokalizacji,

– pozycjonowanie long tail, tzw. długi ogon – zakłada wybór znacznie większej liczby słów kluczowych, niż standardowa technika pozycjonowania. Metoda najczęściej używana dla sklepów internetowych,

– pozycjonowanie PR (SEO PR) – nakierowane na kreowanie wizerunku firmy przez promowanie treści kształtujących opinię na jej temat,

– pozycjonowanie przez social media – bardzo ważna w tym przypadku jest firma w mediach społecznościowych. Social media marketing, czyli marketing w mediach społecznościowych jest aktywnie związany z SEO. Systematycznie promowana firma w mediach społecznościowych może zatem pomóc w podwyższeniu pozycji strony firmowej,

– pozycjonowanie przez content marketing – nacisk na publikację wysokiej jakości treści, na przykład w formie bloga firmowego, infografik, udostępnianie e-booków, kursów. Content marketing wspomaga kreowanie profesjonalnego wizerunku firmy.

Czy opłaca się inwestować w SEO?

Wyszukiwarka Google ma ogromny potencjał jako narzędzie marketingowe, dlatego żadna firma nie powinna go lekceważyć. Poprzez umiejętne korzystanie z różnorodnych technik SEO możliwe jest uzyskanie znacznie lepszej pozycji w wyszukiwarce, większej rozpoznawalności i kreowanie wizerunku firmy. Dzisiaj SEO to nie dodatek, ale niezbędne narzędzie reklamowe dla każdej nowoczesnej strony internetowej.

Koszty optymalizacji i pozycjonowania praktycznie zawsze wyceniane są indywidualnie. Zależą od konkurencji w branży, specyfiki działalności firmy i wielu innych czynników. Dlatego w cenniku SEO znajdziemy zazwyczaj koszty wyjściowe. Niemniej jednak, jeśli wybierzemy polecaną agencje reklamową z Białegostoku możemy być pewni, że pieniądze wydane na pozycjonowanie strony internetowej szybko się zwrócą w postaci większej liczby odwiedzających, którzy są przecież potencjalnymi klientami.