Na czym polega optymalizacja stron internetowych?

Optymalizacja stron internetowych to termin, który dla wielu brzmi wręcz magicznie. Tymczasem proces ten, właściwie przeprowadzony, może zauważalnie zwiększyć ilość odwiedzin internautów. Dowiedz się, czym jest optymalizacja strony www i dlaczego warto ją przeprowadzić?

Z tego artykułu dowiesz się:

Co to jest optymalizacja strony www?

Dlaczego strony internetowe trzeba optymalizować?

Optymalizacja strony – przykłady

Komu zlecić optymalizację strony firmowej?

W większości przypadków zoptymalizowanie strony jest konieczne, kiedy zaczynamy ją pozycjonować. Dzięki wprowadzonym modyfikacjom witryna automatycznie zyskuje lepszą pozycję w organicznych wynikach Google. Dlatego łatwiej i efektywniej można jeszcze bardziej poprawiać jej pozycję za pomocą innych technik. Sprawdź, jak optymalizuje się strony www?

Co to jest optymalizacja strony www?

W najprostszej definicji optymalizacja strony internetowej polega na wykonaniu takich czynności, aby kod źródłowy witryny oraz jej poszczególne elementy były jak najbardziej atrakcyjne dla algorytmów pozycjonowania od Google. Chodzi zatem o wprowadzenie zmian, które spowodują np. szybsze ładowanie strony, łatwiejszą nawigację, nasycenie treści witryny słowami kluczowymi itp. 

Optymalizację stron najczęściej wykonują agencje, które zajmują się SEO, czyli pozycjonowaniem witryn. W takim przypadku modyfikacje mają ułatwić osiągniecie docelowej (wysokiej) pozycji w wynikach Google. Należy jednak pamiętać, że nie jest to jedyny cel optymalizacji stron. Pozostałe opisujemy w dalszej części tekstu. 

Dlaczego strony internetowe trzeba optymalizować?

Wydawać by się mogło, że skoro strona działa normalnie, modyfikacja jej zawartości jest zbędna. Naturalnie można przyjąć taki punkt widzenia, jednak wtedy musimy się liczyć z tym, że w wynikach Google nasza strona będzie na bardzo odległej pozycji. To oznacza, że ruch na niej będzie bliski zeru, bo internauci po prostu jej nie znajdą. 

Google określa “wartość” konkretnej strony na podstawie kilku czynników. W ramach optymalizacji poprawia się większość z nich. Dzięki temu witryna od razu zdobywa lepszą pozycję w wynikach. Poza tym algorytmy Google wcale nie są oderwane od rzeczywistości i dobrze zoptymalizowana strona jest po prostu bardziej funkcjonalna dla internautów. O to przecież chodzi, prawda? 

Optymalizacja stron internetowych – przykłady

Aby zrozumieć sens optymalizacji, trzeba wiedzieć, na jakie parametry strony Google zwraca szczególną uwagę. Dokładne algorytmy pozycjonowania są oczywiście objęte ścisłą tajemnicą. Jednakże wnikliwe obserwacje efektów rozmaitych modyfikacji wprowadzanych na przestrzeni lat, pozwoliły stwierdzić, że dla Google ma znaczenie:

– szybkość ładowania się strony internetowej,

– związek semantyczny między nazwami grafik i zawartością strony, 

– nasycenie treści witryny słowami kluczowymi,

– ilość i rodzaj linków wewnętrznych w obrębie witryny,

– ilość i rodzaj linków zewnętrznych z innych stron. 

Dzięki wykorzystaniu tej wiedzy w procesie optymalizacji dba się przede wszystkim o to, by zmodyfikować te elementy witryny, które długo się ładują. Najczęściej są to zbyt duże grafiki (tła, miniatury i zdjęcia), a ich optymalizacja polega na zmianie rozmiaru oraz formatu pliku, co pozwala zredukować jego objętość nawet o 70%. 

Przy okazji prac nad grafiką witryny poszczególnym obrazom nadaje się nieprzypadkowe nazwy. Wyjaśnimy to na przykładzie. Załóżmy że w treści jednego z artykułów pojawia się zdjęcie. Najczęściej będzie ono miało albo zupełnie przypadkową nazwę, albo taką, która związana jest z datą wykonania fotografii czy utworzenia obrazu. Dla Google obie te informacje są kompletnie nieprzydatne. Dlatego nazwy grafik zmienia się na takie, w których występują słowa kluczowe, korespondujące z treścią witryny. Dzięki temu Google “stwierdza”, że konkretna fotografia odpowiada zawartości strony i pozycjonuje taki serwis lepiej. 

Komu zlecić optymalizację strony firmowej?

Do przeprowadzenia skutecznej optymalizacji strony internetowej potrzeba rozległej wiedzy z zakresu webmasteringu, SEO, a także marketingu. Choć wielu domorosłych twórców stron obiecuje, że wprowadzone przez nich modyfikacje same wypozycjonują serwis w pierwszej 10 wyników wyszukiwania, opowieści takie należy włożyć między bajki. Lepiej wybrać profesjonalną agencję marketingową, która rzetelnie poinformuje klienta, co da się zrobić w ramach optymalizacji, a do osiągnięcia jaki efektów niezbędne są techniki pozycjonowania. 

Kreacja Wizerunku zajmuje się tworzeniem nowoczesnych stron internetowych. Warto przy tej okazji zlecić od razu optymalizację witryny i jej pozycjonowanie, dzięki czemu otrzymamy rabat na taki pakiet usług. Agencja marketingowa z Białegostoku zajmuje się również SEO już istniejących serwisów.