Jak szybko zdobyć wysoką pozycję wyszukiwaniach Google?

Google dzięki swojej wyszukiwarce, praktycznie zdominowało internet. Firmy, które nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania, nie generują zysku. Przeczytaj o tym, jak nawet w ciągu jednego dnia można wypozycjonować firmową stronę na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania Google?

 

W tym artykule przeczytasz:

Jak działa wyszukiwarka Google?

Co to jest Google Ads?

Jak wykorzystać reklamy Google?

Ile kosztuje reklama w Google?

 

Sposobów na osiągnięcie atrakcyjnej pozycji w wynikach Google jest bardzo wiele. Zdecydowana większość wymaga jednak długiej i systematycznej pracy. Jest to całkiem zrozumiałe, jeśli weźmie się pod uwagę algorytmy pozycjonowania. Można jednak za niewielkie pieniądze dosłownie z dnia na dzień wskoczyć na pierwsze miejsce każdej listy wyników. Przeczytaj, jak realizuje to Kreacja Wizerunku?

 

Jak działa wyszukiwarka Google?

Szczegóły algorytmów pozycjonowania stron, czyli nadawania serwisom wartości, które determinują ich pozycję na liście wyników, są oczywiście tajemnicą handlową. Zresztą nawet gdyby nie były one poufne, to zmieniają się tak często, że trudno za tymi modyfikacjami nadążyć.

 

Specjaliści od internetowego marketingu zauważają jednak, że Google wyżej pozycjonuje serwisy wypełnione wartościowymi tekstami oraz te, do których linkuje dużo innych stron. Jest to zupełnie naturalne, bowiem Google twierdzi, że chodzi im o to, aby listy wyników układać ze względu na wartość merytoryczną strony w odpowiedzi na zapytanie internauty.

 

W przypadku biznesu zbudowanie odpowiednio dużego zaplecza, które zapewniłoby wystarczającą ilość linków, może zająć miesiące i pochłonąć środki znacznie przekraczające budżet przeznaczony na promocję. Jest jednak sposób na to, aby w ciągu paru godzin być na szczycie Top 10 wyników Google.

 

Co to jest Google Ads?

Google Ads to system reklamowy od potentata rynku usług informatycznych. Komercyjnie rozwijany jest od 2000 roku, lecz idea jego działania nadal pozostaje niezmienna. Narzędzie to pozwala umieszczać linki sponsorowane na bardzo atrakcyjnych pozycjach list wyszukiwania.

 

Dzięki wykorzystaniu Google Ads można umieścić firmową stronę nawet na samym początku wyników listy wyszukiwania. Naturalnie linki te wyróżniane są jako Reklamy, więc już na pierwszy rzut oka można odróżnić je od naturalnych wyników. Okazuje się jednak, że w większości przypadków tak jak one kierują internautę na firmową stronę, są zatem efektywnym sposobem promocji.

 

Google Ads to oprócz skutecznych kampanii reklamowych, również wygodne narzędzia analizy ich jakości oraz atrakcyjne systemy rozliczeń, dzięki którym reklama w internecie stała się wyjątkowo opłacalna.

 

Jak wykorzystać reklamy Google Ads?

Dla nowoczesnej strony internetowej Google Ads jest potężnym narzędziem marketingowym. Jego opcje umożliwiają tworzenie kampanii zorientowanych na ściśle określoną grupę odbiorców. Można zdefiniować nawet lokalizację wyświetlania reklam, co pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy fizycznie znajdują się dosłownie o krok od siedziby firmy, sklepu, warsztatu czy restauracji.

 

Duży potencjał reklamy Google posiadają w kanale sprzedażowym, dlatego w naturalny sposób nadają się do promowania sklepów internetowych i platform e-commerce. Potencjał ten skutecznie można wykorzystać również do wykreowania wizerunku firmy także w mediach społecznościowych.

 

Dodatkową korzyścią z Google Ads jest wzmożony ruch na stronie, który generują reklamy. Narzędzia do analizy popularności witryn odróżniają wejścia unikalne, od tych przekierowanych z reklam. Z czasem jednak promowana za pomocą Google Ads strona staje się udostępniana innym użytkownikom, a rozpoznawalność marki, sklepu, czy firmy rośnie w świadomości odbiorców. Szukają oni firmy w internecie, co w sposób naturalny zwiększa liczbę unikalnych wejść na stronę.

 

Ile kosztuje reklama w Google Ads?

Na koszt reklamy w Google składa się bardzo wiele czynników. Dominującymi są obszar wyświetlania linków sponsorowanych oraz czas trwania kampanii. Ze względu na mnogość rozwiązań, ceny ustalane są indywidualnie i w sposób czytelny prezentowane w narzędziu Google Ads.

 

Google wprowadziło wiele nowatorskich systemów rozliczeń płatności za reklamy. Do najpopularniejszych należą

– CPC (cost per click) – w tym modelu nie płacisz za emisję reklamy, lecz wyłącznie za jej kliknięcie przez użytkownika. Dzięki temu wydajesz pieniądze wyłącznie na te reklamy, które okazały się skuteczne.

– CPV (cost per view) – dotyczy spotów reklamowych na YouTube. Za taką reklamę zapłacisz wtedy, gdy użytkownik oglądnie minimum 30 sekund spotu lub obejrzy go w całości, jeśli jest krótszy.

 

Dzięki elastycznym sposobom naliczania kosztów emisji reklam, kampanie Google Ads posiadają bardzo korzystny stosunek ceny do skuteczności. W praktyce klient płaci po prostu za reklamę, która zadziałała i przeniosłą użytkownika na stronę firmową.