Do czego przydaje się analiza ruchu na stronie?

Każdy przedsiębiorca wie, że firma musi posiadać stronę internetową. Jednakże niewielu zdaje sobie sprawę z tego, co właściwie na tej stronie powinno się znaleźć i dlaczego?

Analiza ruchu na stronie – co to jest?

Bezpowrotnie odeszły czasy, w których strona internetowa była tylko wizytówką firmy z danymi kontaktowymi i krótkim opisem działalności. Owszem, takie witryny nadal się spotyka, a niektórzy nawet dalej je tworzą, jednak trzeba napisać to wprost: nie zarabiają.

Nowoczesne witryny buduje się w sposób przemyślany, aby każdy element ich struktury generował korzyść lub wspierał kreowanie wizerunku firmy. Dlatego właśnie tak bardzo istotna jest analiza ruchu na stronie. Na podstawie jej wyników można zauważyć rzadziej odwiedzane fragmenty serwisu. Następnie podejmuje się działania, które mają zwiększyć atrakcyjność tych miejsc. 

Obserwuje się także te części witryny, do których dociera bardzo wielu internautów i tam umieszcza linki do produktów czy usług. Strona internetowa firmy jest w rzeczywistości potężnym narzędziem marketingowym, a jej atrakcyjność i funkcjonalność mają olbrzymi wpływ na potencjał sprzedażowy.

Jak strona internetowa może generować zysk?

Skuteczna strategia rozwoju biznesu obejmuje uruchomienie nowoczesnej strony internetowej (np. mechanik Białystok). Oprócz danych teleadresowych, znajdą się na niej elementy niezbędne do kreowania wizerunku firmy. Można za pomocą witryny dotrzeć do określonej, najbardziej pożądanej grupy odbiorców, lecz także wpływać na wybory konsumenckie klientów.

Odrębną kwestią jest widoczność firmy w mediach społecznościowych, które w istocie są niezwykle szerokimi kanałami sprzedaży. Dostęp do nich daje atrakcyjna dla użytkowników, funkcjonalna strona internetowa firmy, zbudowana w oparciu o najnowsze trendy i technologie.

Zdumiewający jest fakt, że do oceny potencjalnej wartości witryny, współczesny internauta potrzebuje zaledwie 10 sekund. Strony-wizytówki przegląda się co prawda znacznie krócej, ale przecież to nie wizytówki generują zysk.