Co to jest widoczność firmy w Internecie?

Widzialność, zwykle określana jako widoczność firmy w Internecie jest bardzo modnym słowem w branży nowoczesnego marketingu. Większość przedsiębiorców naturalnie chce być w Sieci widoczna, lecz paradoksalnie niewielu z nich wie, co to właściwie oznacza?

W tym artykule:

Co to znaczy, że firma jest widoczna w Internecie?

Dowiedz się, co to jest SEO?

Przeczytaj, do czego naprawdę służą media społecznościowe?

Odkryj potęgę promocji w firmowym blogu

Dla wielu nowych firm praktycznie jedynym polem działania jest Internet, dlatego muszą one zadbać o to, aby były w nim widoczne. Nawet tradycyjne przedsiębiorstwa, które funkcjonują w realnym świecie, powinny być zauważalne także w Sieci. Dlaczego? Ponieważ globalny, łatwo dostępny Internet aż roi się od potencjalnych klientów, a możliwości promowanie w nim firm są praktycznie nieograniczone.

Co to znaczy, że firma jest widoczna w Internecie?

Internetowa strona firmy jest zaledwie początkiem jej istnienia w Sieci. Zaprojektowanie i uruchomienie serwisu bardzo rzadko wiąże się z wystąpieniem ruchu na stronie. A jeśli nikt portalu firmowego nie odwiedza, staje się on zupełnie bezużyteczny.

Dlaczego dużo firmowych stron nie generuje zysków? Ponieważ klienci nie mogą ich odnaleźć. Zwróć uwagę, że współczesny Internet został zdominowany przez Google. Jeśli cokolwiek chcesz znaleźć w Sieci, wpisujesz słowo w okno wyszukiwarki tego giganta i voilà: natychmiast otrzymujesz listę stron, które są odpowiedzią na Twoje zapytanie. Jeśli strony Twojej firmy nie ma w wynikach, szanse że trafi na nią klient są praktycznie bliskie zeru. Ale jak to się dzieje, że jedne strony Google wyświetla na lepszej pozycji niż inne? Ten mechanizm wiąże się z SEO.

Dowiedz się, co to jest SEO?

Jest to akronim od search engine optimization. Przyjęło się uważać, że SEO oznacza pozycjonowanie stron, a więc starania podjęte w celu umieszczenia witryny możliwie na najwyższym miejscu wyników wyszukiwania. To spore uproszczenie, bowiem SEO to po prostu techniki optymalizacji budowy portalu internetowego. Wykorzystuje się je do tego, aby roboty sieciowe Google mogły szybciej i trafniej zindeksować zawartość strony.

Dzięki SEO można w ograniczonym zakresie powiązać witrynę z określonymi słowami kluczowymi, jednakże współcześnie sama optymalizacja, choć ważna, nie jest wystarczająca do osiągnięcia sukcesu. Aby poprawić widoczność firmy w internecie, Twoja strona internetowa musi być łatwa do znalezienia. Czyli powinna pojawiać się w TOP10 list wyszukiwania, konieczne są dodatkowe rodzaje promocji w Internecie.

Przeczytaj, do czego naprawdę służą media społecznościowe

Myli się ten, kto uważa, że serwisy społecznościowe wymyślono po to, aby ludzie po prostu mogli się komunikować. Facebook i inne jemu podobne są w rzeczywistości nowymi obszarami promocji towarów, firm i instytucji. Mechanizm jest stosunkowo prosty: tysiące użytkowników śledzi rozmaite trendy, wydarzenia i konta innych osób. Jeśli pojawia się na nich interesująca treść, wbudowane w media społecznościowe funkcje, pozwalają błyskawicznie poinformować o ciekawostce wszystkich znajomych. A oni mają kolejnych znajomych, którzy mają znajomych.

Rozumiesz już, jak wielki potencjał promocyjny mają media społecznościowe? Wystarczy na firmowym fanpage’u czy koncie Instagrama, albo kanale YouTube umieścić treść, która będzie atrakcyjna dla użytkowników, a oni sami skutecznie i szybko rozreklamują ją bez dodatkowych kosztów. Profesjonalnym wykorzystaniem mediów społecznościowych do promocji Twoje firmy zajmuje się Kreacja Wizerunku.

Odkryj potęgę promocji w firmowym blogu

Podstawowe zasady promowania, lecz również pozycjonowania, stron w Internecie mówią o tym, że im więcej i częściej słowa kluczowe występują w treściach witryny, tym wyżej na liście wyników Google wyświetla link do tego serwisu. Prowadzenie firmowego bloga daje ogromne możliwości tworzenia treści naturalnie nasyconych słowami kluczowymi.

Znacznie poważniejszym wykorzystaniem bloga firmy, jest zaciekawienie użytkownika fachowymi tematami. Jeśli działasz branży zoologicznej, Twoi klienci chętnie przeczytają o pielęgnacji zwierząt. Na blogu taniej wypożyczalni samochodów można przeczytać o wszystkim dotyczącym wynajmu aut. W taki sposób tworzy się tak zwany content, czyli wartościową dla użytkownika treść. Za pomocą rzetelnych i merytorycznych artykułów na firmowym blogu buduje się w świadomości klientów wizerunek profesjonalisty i tworzy rozpoznawalną markę, która zaczyna generować zysk niezależnie od innych sposobów promocji firmy w Internecie.