Co to jest SEO?

Widoczność firmy w Internecie nierozerwalnie łączy się z pojęciem optymalizacji strony dla wyszukiwarek. Od jakości jej wdrożenia zależy zysk, który generuje firmowa witryna. Przeczytaj, czym jest SEO oraz jakie korzyści może przynieść twojemu biznesowi.

 

W tym artykule:

Search engine optimization – co jest?

Dlaczego SEO jest takie ważne?

SEO a pozycjonowanie stron internetowych

Komu zlecić audyt SEO?

 

Kreowanie wizerunku firm pozwala umocnić pozycję na rynku oraz zdobyć nowych klientów. Większość z nich dotrze do naszej firmy za pośrednictwem nowoczesnej strony internetowej. Dlatego koniecznie należy zadbać nie tylko o jej funkcjonalność, lecz także optymalizację.

 

Search engine optimization – co jest?

SEO jest zbiorem technik, których zastosowanie ma na celu zwiększenie czytelności strony internetowej przez mechanizmy wyszukiwarek. Najczęściej stosuje się SEO pod Google, ponieważ właśnie ta firma zdominowała branżę. Lecz po co właściwie wkładać tyle wysiłku  w modyfikacje, skoro nie służą one użytkownikom, tylko algorytmom amerykańskiego potentata?

 

Zdecydowana większość internautów do znalezienia interesujących ich informacji w Sieci wykorzystuje wyszukiwarkę od Google. Po wpisaniu zapytania lub nawet pojedynczego słowa, w oknie przeglądarki zwracana jest lista stron, które spełniają kryteria (np. mechanik samochodowy Białystok). Wyników zazwyczaj są tysiące, a nawet miliony, dlatego niecierpliwi internauci zwykle nie zapuszczają się dalej niż na witryny z pierwszych dziesięciu sugestii od Google. Co to oznacza w praktyce? Jeśli twoja strona firmowa nie znajdzie się odpowiednio wysoko na liście wyników wyszukiwarki, prawdopodobnie nikt jej nie odwiedzi, więc witryna nie wygeneruje żadnego zysku. Dokładnie tak, jakby w ogóle jej nie było.

 

Dlaczego SEO jest takie ważne?

Za pomocą optymalizacji stron pod wyszukiwarki internetowe można skutecznie polepszyć pozycję, na której witryna znajdzie się w wynikach Google. Dzięki temu zwiększa się liczbę klientów, którzy odwiedzają stronę twojej firmy. Dopiero odpowiednio duży ruch w serwisie może wygenerować zysk albo na stałe powiększyć grono twoich klientów.

 

W całym search engine optimization chodzi zatem o stworzenie strony idealnej, której wszystkie elementy dokładnie odpowiadałyby zapytaniu internauty. To oczywiście teoria, jednakże wykorzystywana w praktyce. Rzadko bowiem zdarza się, że użytkownik wpisze w wyszukiwarce nazwę twojej firmy. Częściej jest to branża, produkt, usługa, lokalizacja, a najczęściej połączenie wszystkich tych elementów (np. tania wypożyczalnia samochodów Białystok). Optymalizacja całego serwisu pod jedno wyrażenie jest bez sensu. Zamiast tego dąży się do takich modyfikacji, które sprawią, że dla określonych zapytań, tzw. słów kluczowych, twoja witryna firmowa będzie według Google najbardziej odpowiednia.

 

SEO a pozycjonowanie stron internetowych

Optymalizacja strony pod wyszukiwarkę ma zatem jeden cel: polepszenie pozycji serwisu na liście wyników. W tym właśnie kontekście SEO i pozycjonowanie witryn oznaczają dokładnie to samo.

 

W niektórych kręgach można spotkać się z opinią, że SEO dotyczy działań wykonywanych na kodzie źródłowym i zawartości konkretnego serwisu, natomiast pozycjonowanie to techniki związane z budowaniem zaplecza, tworzeniem contentu itp. Jest to mylna interpretacja. Wykorzystanie zaplecza i wartościowych artykułów do polepszenia pozycji strony docelowej bez zastosowania technik SEO nie przyniosłby oczekiwanego rezultatu.  Aby było to skuteczne, optymalizacja jest wymagana dla całego “otoczenia” strony firmowej.

 

Google ocenia wartość serwisu między innymi na podstawie pozycji stron, które do niego odsyłają. Jeśli są one zoptymalizowane, znaczenie takich linków zauważalnie wzrasta. 

 

Komu zlecić audyt SEO?

Audyt SEO przeprowadza agencja marketingowa. Na podstawie analizy budowy i zawartości strony firmowej specjaliści od optymalizacji pod wyszukiwarki przygotowują propozycję modyfikacji koniecznych do wprowadzenia, aby podnieść pozycję serwisu w wynikach Google. Sprawdzona agencja z Białegostoku zajmuje się również wdrażaniem zmian, czyli SEO.

 

Należy pamiętać, że optymalizacja stron jest procesem, który trzeba przeprowadzać bardzo rzadko, naturalnie pod warunkiem, że poprzednio okazał się on skuteczny. Dlatego warto wybrać zespół doświadczonych specjalistów, których rozwiązania będą owocowały przez długi czas. Zawsze bardziej opłaca się zapłacić raz za solidnie wykonaną usługę.