7 pomysłów na kreowanie wizerunku w internecie

Kreowanie wizerunku firmy w internecie to długotrwały proces. Można jednak go przyspieszyć za pomocą sprawdzonych sposobów. Sprawdź 7 metod kreowania wizerunku firmy w internecie. 

Nawet kiedy korzystasz z usług profesjonalnej agencji marketingowej, możesz aktywnie wspomóc jej działania po to, aby przyspieszyć sukces. Warto mieć wpływ nie tylko na funkcjonowanie firmy, lecz również jej odbiór przez potencjalnych klientów. Pamiętaj, że wszystko, co zrobisz w tym zakresie, zrobisz przecież dla siebie. Poznaj sposoby budowy wizerunku w sieci. 

1. Zleć wykonanie funkcjonalnej strony firmowej

Kreacja Wizerunku z Białegostoku często wykonuje strony internetowe dla nowych firm, ale także biznesów, które działają od lat. Ważne, aby taka witryna była funkcjonalna dla odbiorcy. Strony – wizytówki odwiedzane są raczej rzadko. Tymczasem atrakcyjną witrynę skutecznie można pozycjonować, czyli sprawić, aby znalazła się odpowiednio wysoko na liście wyników wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie stron najlepiej zlecić profesjonalnej agencji marketingowej. 

2. Zadbaj o wartościowy content

Pamiętaj, że firmowa strona internetowa może być takim samym kanałem sprzedaży, jak internetowy sklep czy konto na FB. W istocie powinieneś wykorzystać witrynę do kreowania potrzeb klientów. Aby było to możliwe, na stronie muszą znaleźć się wartościowe treści, czyli content. Za jego pomocą budujesz w odbiorcach wizerunek profesjonalisty, a także pobudzasz ich do działania. Wartościowe tekst na stronę tworzą doświadczeni copywriterzy z Kreacji wizerunku w Białymstoku. 

3. Pozwól użytkownikom komentować i oceniać

Zadbaj o to, aby internauci mogli oceniać artykuły na stronie czy wpisy na blogu. Prowadź z nimi kulturalne dyskusje nawet wtedy, gdy nie zgadzają się z treściami, które prezentujesz. Dzięki temu nie tylko wygenerujesz organiczny ruch, który bardzo podoba się Google, lecz przede wszystkim sprawisz, że “wszelkie internety” zaczną o Tobie mówić. Kiedy Twoje odpowiedzi będą profesjonalne, potencjalni klienci zaczną odbierać Cię, jako profesjonalistę. 

4. Rozwijaj firmowe profile w mediach społecznościowych

Facebook, Instagram, Twitter – firma w mediach społecznościowych to doskonały pomysł na kreowanie wizerunku. Na portalach tego typu panuje zazwyczaj luźna atmosfera, co specjaliści z Kreacji wizerunku wykorzystują, aby zbliżyć się do klienta. Pamiętaj jednak, że społecznościowe media nie wybaczają błędów, dlatego profesjonalną obsługę profilu na Facebooku czy Instagramie lepiej zlecić doświadczonej agencji marketingowej.

5. Zostań ekspertem w swojej dziedzinie

Trudno przekonać ludzi do tego, że jesteś ekspertem, jeśli rzeczywiście nim nie jesteś. Pomyśl, czy zaufałbyś komuś, kto nie do końca wie, na czym polega jego działalność? Czy kupiłbyś od niego produkt, albo zlecił mu wykonanie usługi? Prędzej poszukałbyś właśnie eksperta w branży i zapłacił nawet więcej za jego doświadczenie. Dlatego rozwijaj się wewnętrznie i dąż do profesjonalizmu. Klienci na pewno to docenią.

6. Wykorzystaj potęgę case studies

Firmowy blog to bardzo skuteczne narzędzie zarówno do pozycjonowania stron internetowych, jak i do kreowania wizerunku firmy w internecie. Są jednak skuteczniejsze metody. Jedną z nich jest case study, czyli studium przypadków. To wpisy o specjalnej konstrukcji, które mają określone zadania. W case study chodzi z grubsza o pokazanie problemu klienta oraz sposobu jego rozwiązania, zaproponowanego przez właściciela strony. Studia przypadków są bardzo atrakcyjne dla internautów, ponieważ ludzie naturalne lubią czytać o problemach innych. Z drugiej strony przedstawione przez Ciebie rozwiązania kreują wizerunek twojej firmy, jako profesjonalisty. Wykorzystaj potęgę case studies i zamów ich wykonanie w agencji marketingowej

7. Dbaj o klientów. Zawsze.

Z pozoru to oczywiste, jednak bardzo często okazuje się, że dbanie o klienta kończy się z chwilą dokonania przez niego zakupu. Tymczasem równie ważny jes kontakt posprzedażowy, a nawet taki, który nie doprowadził do zakupów. W rzeczywistość ważny jest każdy kontakt z klientem. Dlatego że być może on nic nie kupi, ale jeśli będzie zadowolony z naszej obsługi, poleci firmę dwóm czy trzem znajomym. Jeśli będzie niezadowolony, opowie o tym wszystkim i to będzie najgorszy scenariusz. Zadbaj więc o to, by każdy Twój kontakt z klientem nosił znamiona profesjonalizmu, a kreowanie wizerunku firmy w internecie zleć doświadczonej agencji marketingowej z Białegostoku, czyli Kreacji wizerunku.